~DIY: Mini Jar

Bahan2nyer: Balang/botol , tali, gunting, gam, bunga hiasan, kain

Cara2nyer:

1) Gam kan kain pada penutup botol (guna perca kain pun boleh)

2) ikatkan tali ~gamkan sedikit jika perlu

3) lekatkan bunga kecil di atas kain penutup tersebut

4) lilit tali pada botol/balang

5) gunakan kreativiti anda utk menghias balang/botol ~ di sini saya gunakan teknik menggulung tali. Letakkan sedikit gam dan tampal gulungan tali pada balang/botol

5) dah pun siap.

suka hati la nak isi apa pun…nak wat bekas rempah ratus di dapur pun boleh, simpan aksesori kecil..apa saja yg anda suka.

slmt mencuba 😀

Advertisements

~DIY: Mini Jar

mini jar ni aku isi kueh raye…tempahan dari kakak aku di Sabah utk kwn2 dier….meh le aku tunjuk ckit

Image003(10)

bahan2nyer:

Gam UHU / gam panas

tali

gunting

kain bercorak

bunga utk hiasan

Balang kuih  [ikut suke la balang utk ape…saiz pun ikut suka hati kowang]

kuih raye

cara2nyer:

Image008(9)

1) potong kain bercorak. Boleh guna guting zig zag/bergerigi spy nmpk de bentuk di tepi2 kain.

Gam sedikit pd penutup balang dan ikat dgn tali.

Image005(7)

2) Gamkan bunga hiasan di atas penutup balang tadi [bunga ni aku wat sendirik…nnt aku bg tutorial watnyer]

Isikan kuih di dalam balang, susun chantek2 n kemas2.

Image016(4)

3) Tutup dgn ketat….dah ciap :D…mudah je kan…..

Image003(8) ni time dok isi kueh

Image003(9) Image014(6) time dok lekat bunga

Image021(5) ni yg dah ciap

* selain dr isi kuih, korang leh la nak isi pe pun yg kowang suke, coklat ker…pasir warna ker….