~DIY: Mini Jar

mini jar ni aku isi kueh raye…tempahan dari kakak aku di Sabah utk kwn2 dier….meh le aku tunjuk ckit

Image003(10)

bahan2nyer:

Gam UHU / gam panas

tali

gunting

kain bercorak

bunga utk hiasan

Balang kuih  [ikut suke la balang utk ape…saiz pun ikut suka hati kowang]

kuih raye

cara2nyer:

Image008(9)

1) potong kain bercorak. Boleh guna guting zig zag/bergerigi spy nmpk de bentuk di tepi2 kain.

Gam sedikit pd penutup balang dan ikat dgn tali.

Image005(7)

2) Gamkan bunga hiasan di atas penutup balang tadi [bunga ni aku wat sendirik…nnt aku bg tutorial watnyer]

Isikan kuih di dalam balang, susun chantek2 n kemas2.

Image016(4)

3) Tutup dgn ketat….dah ciap :D…mudah je kan…..

Image003(8) ni time dok isi kueh

Image003(9) Image014(6) time dok lekat bunga

Image021(5) ni yg dah ciap

* selain dr isi kuih, korang leh la nak isi pe pun yg kowang suke, coklat ker…pasir warna ker….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s