Pin cushion 2

cecuke hati jerk nak wat pin cushion byk2 ^.^

sama cam baby handbell kan? ngeh3 1 benda byk kegunaan ahakz =P

ni pon samer hahaha tambah yg bawah tu sikit kih3

tukar plak kaler yg bwh tu hohoho

lalalala pin cushion bentuk gula2, manisnyerrrrrr

nnt kite nak buat kaler lain plak dgn kain bercorak ceria hahahaha

^

^

^

Love, QQ

~333~

Advertisements

Baby Handbell

saje2 gedik santai nak wat bende alah neh w’pun xreti kite bantai ajer xoxo. Cbuk2 je kite nak buat utk anak org anak kite yg 3 tu xleh nak kai mende neh .Cian anak tekak anak mata anak rambut kite tu kan? ngeh3 =P

baby handbell ni pon bleh jadik pin cushion hahahaha jz panjangkan talinyer tu bior muat tangan org dewasa plak kih3 amacam? *sambil angkat2 kening =P

^

^

^

Love, QQ

~333~

Tomato pin cushion

keras jari niari : pin cushion ~tomato

masa penyediaan : 5 menet

ramuan: perca kain, felt, fiber, benang, jarum, gunting, gam uhu

hiasan: jarum peniti ade kepala kalerful

cara mengandun:

1) gunting perca kain bentuk bulat

2) jelujur kasar keliling kain dan tarik benang agar kain berkedut.

pincushionrunningstitch.jpg

pincushionhalfpulled.jpg

picture from : http://www.purlbee.com/very-easy-pincushions/

3) isikan fiber hingga penuh ke dalam kain, tarik benang rapat2 dan matikan benang

pincushionpullthread.jpg

pincushionstuff.jpg

picture from : http://www.purlbee.com/very-easy-pincushions/

4) gunting kain felt bentuk bintang & gamkan/jahit pd bhgn jerutan benang tadi (rujuk pica)

5) siap sudah, hias la dgn pin/jarum kowang suke kaler2 gitu 😀

http://www.facebook.com/kerawitkraft

*kite xamik pic step by step jd kite tumpang pic minah salleh ngeh3 amponnn 😛

^

^

^

Love, QQ

333

ladybug

tetibe kite tingat kat cik ladybug kite neh…pestime kite wat ladybug kite jd Cik LARA (ladybug +kura2) hahah bdn ladybug tp bl tgk rupernyer cam kepala kura2 ja…adeiiii…tu pestime la wat, kali ke-2 & ke-3 dah ok…ok tak?

kite ghindu cik lady la…uwaaaa…..*pe cucah, wat la sejibik lagik kan? kui3

sayang awak ketat2  ~ 333