Cucu yg ke-16

ruper cucu kite yg ke 16 hehehe

Daffa ibnu hafidz bin kamarul ariffin dilahirkan pada 18.12.2012 pd pukul 19.22 malam

bam2…huhuhu..

^

^

^

Love, QQ

~333

Advertisements

Ahad yg penuh dgn xtvt

As salam… Ahad (09/12/12) sgt2 bizik, msh menerima ucapan ulangtahun kelahiran dr mereka2 yg terbabas tarikh ahakz :D. Seperti tahun2 sebelum ni kite akan menerima sebijik kek besday dr kwn baik kite *nape xsbt BFF jer?  NO3..riso gaduh besou nnt :P.  Hari tu juga la nak masak menu yg kite ngidam, bubur asyura & kari/gulai ikan *kite pggl kari ikan tp Ayu pggl gulai ikan, lantak ler janji pat mkn 😀  pastu kite ngajor Ayu buat bunga organza utk dulang hataran & jg bunga telur utk majlis kawen adek lelakinyer.

Hujan lebat ptg tu tp kite org redah jugak ke jln TAR utk beli brg2 bunga yg xckp, angkut sekali si tecik comel yg murah dgn senyuman tu..bam2 mate cepet hehehe. Balik dr beli brg dah maghrib, pas solat n makan terus ajor Ayu buat gedik2 sampingan utk bunga2 tu sumer spy dier bleh buat sendiri di rumah nnt 🙂

hah…terpampang ko umoq 33 tahun, haiyaaa udah makin tue, ada apa pd nombot tu kan…bior je la org tahu kite dah idop selama 33 tahun, Alhamdulillah sehat, membesar bagai Juara lagik ni ha kwang3

tadaaa…bubur asyura, resepi campak2 je oleh chef QQ & chef Ayu, ni kira kali ke-2 kiteorg msk bubur asyura yg pertama ntah bbrp tahun yg lepas ngeeee kali ni Alhamdulillah menjadik cuma kurang manis, xmo manis2 sgt xbek utk kchtan ar. Hari tu terlalu byk makanan, yg mkn 3 org je hahaha cam biasa la sape2 yg dtg umah kite balik nnt sure de bunjut2 bekal kalo tggl kat umah kite nmpknyer masuk tong sampah la esoknyer, membazir toi 😦

kite tggl sikit je menu2 tu sumer utk mkn esok hari n bg pd anak2 saudara kite mkn. kite target de famili yg berkunjung ke rumah hari tu tp sumer bizik, kek besday pon xsempat potong hahaha 😀

*

*

*

love, QQ

333

sentap ar..

uwaaaaaaaaaaaaaaa………… 😦 sentap ar cenggini. Mencik2 nape la yg ko g tanya soklan gitu kat kite? campainyer ati ko si burung bayan oooiiii..xcuke ar

“moi…”

“emmm…pe?”

“u xde parent kan?”

“ye, naper?”

~sambil memandang wajah si burung bayan

“xde parent camner u raya?”

tetibe air mata bergenang….

“ai de kakak, abg, adik, anak2 saudara, cucu2 saudara…ipar2…ai raya dgn diaorg”

~menahan sebak

” u nanges kah?’

“xlah…mata msk habuk, ai dah biasa raya dgn diaorg”

~ sambil tgglkan spek mata yg dah goyang2 bingkainyer, lap2 mate

” u xrindu parent u kah?”

 

ade plak yg mkn  selipor tandas jap g neh

 

” u agak?”

“sure u rindukan, semua org raya dgn parent, dah bape tahun parent u xada?”

“Hurmmm…. mak ai dah 27 tahun pass away, ayah ai dah 22 tahun pass away…”

“sudah lama la…”

^

seb bek tucen tue tu balik..kalo tak lagik byk soklan si burung bayan neh..

tahun ni kite agak bizik mmg xsempat nak feeling2 touching2 lebih2, mujur jugak kakak yg sakit tu de anak lelakinyer yg tlg tgkkan. Kalo jd cam tahun lepasnyer posa kite mmg touching sesgt, rs cam melukut tepi gantang je time tu..itu la nasib bg org cam kite yg xpunya pe2 😦

kite syg famili kite….

kite syg kwn2 kite

^

^

^

333

lagu peberet…10x dgr 10x la kite nanges… 😦

Cite yg terBASI ….

ahakz… 😀 cmner la bleh xterpost n3 neh, check2 blik dok lam draft folder jo…haiya…sowey la cite dah basi tp kite publish gak la yer. hahaha…28/04/2012 ~ Gombak. Majlis perkahwinan anak saudara lelaki kite, encem tak? encem2? 🙂 anak arwah Along 😦 slmt udah jd somi org.

 aksi gedik2 b’sm makcik2nyer  hahaha

 comei la sikit haha

 mn lagik? xcukup neh

 tersedak tp jd mcm nanges hahaha

 sape comel? pengantin or QQ?  =P

***tempek pic sikit2 udah =P

^

kalo kowang nak tau ni umah pengantin ni la kite ‘melepak’ time coti sklah zaman tecik2 dulu..xtvtnyer...’kuih..kuih…nasik lemak…karipap, donat….kuih2…’ rutin harian ialah menjaja kuih, C..tecik2 kite dah jual kuih pastu pat sikit duet belanja utk beli brg persekolahan. Pas blik menjaja kite g tp sungai kutip pucuk paku then jual..pastu bleh berkubang mandi sg kat blkg umah hahaha…lepak bwh pokok buluh men batu sungai hahaha kalo menjaja time ujan otw blik bleh la men lopak air ..lencun sll tp xpernah plak demam time tu hahaha…eemmm kenangan terindah 🙂

^

^

^

333

Acik…saya xde duit nak beli air…..

tarikh: 01/05/2012

jam: 7 pm

lokasi drama: pasar mlm taman dato senu

saksi kejadian: penjual sayur, penjual yong tau fu, penjual nasik goreng/nasik berlauk dan penunjung pasar malam yg sebok lalu lalang

tajuk drama: penagih simpati

duration: 2 menet

^

kisahnyer……

smlm ujan lebat mencurah2 sejak jam 4 ptg (lebih kurang la) mujur juga kite sempat blik ke rumah dihantar oleh anak2 saudara & cucu kenit kite tu kalo tak mmg lencun sblm sampai umah. Kebetulan pula mlm td ada pasar mlm, kite tggu ujan benti nak p psr mlm beli sayur utk jualan tp sgt la lmbtnyer ujan benti, kilat guruh petir usah ckp la…menggila memancor di dada langit, amat menakotkan kite…sob3 tp akhirnya kite pergi jg ke psr mlm stlh kite agak ujan akan benti tp dentuman2 yg menakotkan itu msh kedengaran cm tidak la sekuat sblm itu.

kite tiba di psr mlm dan terus mmbeli sayuran tp memikir hal yg lain kecuali nak cpt blik rumah, kite msh nmpk cahaya kilat di dada langit, blik rumah adalah 1 kelegaan. ketika kite sdg menunggu duit baki bayaran membeli sayur2an di pasar mlm, kite tlh didatangi seorg kanak2 pompuan yg pd kiraan kite umur dier lam lingkungan 8-9 tahun, agak comot, bertudung ‘3 saat’, berkulit itam manis si tampuk manggis. Dgn suara perlahan dier berkata ‘acik…saye xde duit nak beli air’. Dan sememangnya dompet kite msh blm berzip sbb nak mskkan baki bayaran td, maka kite mengambil wang RM 1, cukup utk beli secawan air di psr mlm, ml2 hengat nak kasik baki bayaran tu je tp pantas otak kite ‘marah’ ade ke patut baki bayaran bernilai 20 sen tu nak kasik udak tu beli air…bangang ke haper kite neh 20 sen mn cukup. Tanpa byk soal kite kasik dier RM 1 dgn ucapan terima kasih udak tu pon blah….

Hati kite terdetik nak hekot udak tu ke mn pergi, betulkah dier membeli air sbgmnn yg dier cakapkan td. Sebaik menerima baki bayaran kite lantas mengkuti udak tu hingga ke tepi deretan kedai, agak tersorak & terlindung dek kete2 van2 peniaga pasar mlm, kelihatan seorg lelaki tua berkemeja, berkain pelikat, berkopiah duduk bersandar di tp dinding, dlm samar cahaya lampu nmpk sgt rupa lelaki itu keletihan, pd pendapat kite lelaki itu adalah ayah udak pompuan itu, udak pompuan tu menghulorkan duit yg kite kasik td tetapi di tolak oleh lelaki tue itu. Maybe mereka adalah ‘peminta simpati’ yg kebiasaannya kite jmpa tp maybe mlm td rezeki mereka tiada kerana ujan yg turun mencurah2. Tapi…knp lelaki tersebut menolak duit yg dihulorkan itu?????

udak pompuan tu tunduk memandang duit yg kite bg sambil mendengar lelaki tue itu bercakap, ntah ape bijik butir percakapan itu tidaklah kite ketahuan. tetibe kite rs sayu sgt, bergenang air mata, hampir2 mencurah turun tp ku tahan jebat. Jd, sblm kite nanges kite cpt2 blah dr situ dan terus blik ke rumah. Sambil kite mengemas sayuran msk ke dlm peti sejuk, otak kite berkate2, nape ko xkasik lebih sikit, ko ni kedekut la, duit xbleh bwk msk kubur tau tak…. huh??? maaf, kite betol2 xterlintas utk kasik duit lebih, mmg laju je jemari montok kite menarik note singgit tu, mmg jemari montok ini menuju ke arah note singgit. Maaf, kite mmg xtau pon keadaan udak tu cmner. So, jgn la kate kite kedekut…

selalunyer…okeh2 SELALUNYER…kite besoukan urop sllnyer itu utk memberikan penekanan di situ, kite sgt sgt sgt sgt la jarangnyer membuat amal kebajikan. Jika kite berjalan di Jln TAR membeli belah & ternmpk org2 yg menjadi ‘peminta simpati’ ini kite jarang sekali menghulurkan sumbangan, kalo ade pon pd org yg menjual tisu…kite ambil 1 peket tisu kecil & berikan RM 1 tanpa mengambil baki w’pun si ‘peminta simpati’ menghulurkan bakinya dan cm pernah sekali kite memberikan bungkusan roti yg beraneka jenis yg kite beli di kedai roti di tgt bwh sogo pd sorang wanita yg memangku baby disamping yer ade budak kecil….HANYA SEKALI. tp makanan itu ditolak kerna pompuan itu mahukan duit, hanya sendiket pengemis je yg buat taktik membawa anak kecil menjadi ‘peminta simpati’ dan kite amat2 la tidak menyukainya, kecian udak2 kecil tu di dipergunakan…:( sob3

Org ramai selalu tertipu dgn golngan ‘peminta simpati ‘ spt ini…kalo bln posa lagik la ramai ntah dr mn dtgnya mereka. Inilah dunia….sandiwara dunia yg pelbagai, kalo lah setiap org yg menghadari perhimpunan HARAM BERSIH 3.0 tu dermakan RM 1 pd org2 yg kureng berkemampuan neh kan bagus la sgtnyer…huhuhuhu.

ok la, sblm kite melalut…kite nak stop la…mau sambung kerja tp ujan2 lebat gini best tido hahaha

~

dekat tp jauh…jauh tp dekat…

333

rindu kwn2 sayer

tetibe ghindu kat kwn2…uwaaaa…..ghindu sgt2 sob3…ni sumer gara2 kite mencari itew olang lam FB..akhirnya jmpa jugak, leh tengok muke dier + pasangannyer + baby tecik yg sejibik ikut muke dier, alahai kwnku., bahagia gitu, kite doakan kebahagian awak hingga akhir hayat yer. Kite syggggggggggggg kwn2 kite. sila jamu2 mata dgn pic kwn2 kite yg syomel2 tuh…biler kite nak gath lagik neh? hurmmm…cucah la kot yer, sumer dah beranak pinak hahaha….

hawing bowling kat TS

uihhh…Mr Lion King, ampun Koz…. 😀

biler Cik Snowbol tawen…tgh sarat skrg neh hik3…semoga slmt ya

dah nak blik pon nak amik pic lagik

time cik Lea Gebu tawen…syomelnyer dier…

yg ni saper?…spesis alien terbaru, xlama lagik kuar filem la lalala ya ampunnn…

*nenek2 si bongkok 3…hahaha hawing bowling kat TS lagik…plg suke gaya udak comel sblh kanan tu, gaya tercepit kui3…cayang dia ..& kwn2 yg lain jugak

barisan raja & ratu tangga….Pantai Sri Purnama PD….xoxo, biler nak p picnic lagik neh?

umah kak Marina & abg zailan di Tepeng…sdp tau menuhari tu, kite kena dera kukur nyiok lagik muahkakaka seb bek xpatah itu ‘kude’ lalala

hohoho…cik niki tawen di N9, dah ade baby boyz yg comel…

merabat tangga Batu Caves…hohoho

picnic lagik di Sungai…errr sg aper tu ek? kat Hulu Langat

ni pon picnic kat Sg Gabai Hulu Langat…akhir xtvt sumer dpt sakit parkinson kah3

MySpace/Hi5 Thanks Glitter Graphics/Friendster/hi5 glitter/comment hi5

sdg apa dan di mana?

333

ekon mengalami sindrom perembesan air liur tidak terkawal

uwaaaaaa…ptg smlm kite rs cam nak nangis guling2 macam tenggiling jerk gara ekon kat upis wat hal lagik, sindrom perembesan air liur tidak terkawal, adeiiiiii…air menitik atas dokumen, tucen yg tedekut taik idung giant besaou ar xmo pggl org dtg servis

*sbhgn dokumen yg basah

*c….kembang sumer tulisan, adeiiii….kena keringkan neh tidak kn bambu dgn tucen

*kaedahnyer…lap sikit helaian yg basah then lapis dgn kertas terpakai yg mempunyai tulisan yg paling minima bg mengelakkan muncul tulisan antu yg bleh menambahkan kecomotan dokumen huhuhuhu…harap2 bl kering xmelekat la yer

gara2 ekon ni la, kite blik keje lmbt smlm uwaaaa…mencik tau

kite yg cuai 😦

333