Tutorial Bunga Tulip

As salam kwn2 :)…meh nak kongsi tutorial bunga tulip, tp yg ni agak lain sedikit dr cara kite sll buat. Tutorial ni kite jumpa masa dok jejalan kat muka buku td, jd kite kopi pasta & tea kat sini utk sape2 yg tercari2 cara membuat bunga tulip tp diingatkan sekali lagik, tutorial ini adalah hasil dr jejalan di muka buku..bkn kite punyer, hokkay??? sblm ni kite bljr sendiri buat tulip..puas cari di internet crnyer tp amat la tidak jelas, dpt tutorial yg depa cincai2 lukis ja…😦 dah pandai la sgt br jumpa tutorial neh. Kalo jmpa yg ni dl sure kompom sahih kite buat cara gini, rsnya cara kite lagik mudah😀

Disebabkan tiada ditulis/ditaip/disertakan/diberitahu cara2 jahitnyer, maka dgn pemahaman & tambahan dari cara Cik QQ buat sll maka kite ltk captionnyer sendiri yer =P *cam la pandai sgt ko tu QQ…

*len kali biler sesenang hati kite taruk tutorial kite sendiri ya😉

potong kain saiz 8 cm x 15cm *saiz yg sll kite gn

jahit jelujur pd 1 bhgn (yg panjang 18cm)*terpulang la nak guna mesin or jahit tgn jer

kemudian tarik/jerutkan rapat2. matikan benang tp jgn putuskan

sambung jelujur ke bhgn 1 lagik (yg panjang 8 cm)

sampai hujung & matikan benang. putuskan benang.

terbalikkan kain td, nmpk cam uncang kan?

lipat bhgn yg tidak dijahit ke dlm *mcm lipat lengan baju kurung sblm sembat tu

masukkan fiber secukupnya, kapas pon boleh, kekabu pon hokkay jugak

jahitkan bhgn tgh2nya

kemudian sebelah lagik, sblm matikan benang terus je jahit manik sebijik kat situ *gam pon bleh last2 nnt 

cucuk dawai dbhgn bwh bunga * boleh tanggal lak neh…taruk gam la sikit yer =P

hokkay dah ciap…tp yg ni xde manik kat tgh2 bunga, letak la manik lebih tomei cam yg kite sll buat tu xoxo

sumber: 1) http://www.facebook.com/media/set/?set=a.450932198325271.1073741849.251972991554527&type=1

2) http://www.lola.vn/huong-dan/vai/hoa-tulip-vai.htm

 

^

^

^

Love, QQ

333

4 thoughts on “Tutorial Bunga Tulip

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s