Kite & lempeng =D

errr…ngidam ke haper xtau la, tgh2 mlm bute lebih kurang koi 1 pg kite tingin nak mkn lempeng cicah dgn sardin. Dok tahan2 perasaan sbb dah lewat sgt nak mkn pon tp xleh jadik sbb pewot mmg lapor tahap paling ganas ar mlm td jd kite bangun gak g dapur msk lempeng tepung, lempeng kosong je senanyer, taruk tepung air sikit garam, kaco2 siap. Sambil msk lempeng, msk sardin gak, ptg bawang msuk cili kentang bagai..siap. Koi 2 pg dok ngadap tv sambil mkn lempeng, pat 4 keping lempeng sebesar pinggan polistrine tu, buat sikit sbb tepung gandum de sikit je  **sikit ko kater?, mujur gak xde famili yg dtg ti malu je nak cekodok tepung xde kat umah kite hahaha.

tetibe td kite tingin lempeng gak, sardin mlm td de lagik, kite kn beli tepung je nnt…aduhh kecur liur biler hengat sal lempeng kosong smlm tu , ngidam ke haper neh hahaha maybe lempeng yg kite sendiri masak tu sodap sgt kot sampai dok hengat sendiri, tp rsnyer mmg sdp la  sbb ritu kak kite pregnant ngidam lempeng yg kite msk pastu kak kite yg sakit nak mkn lempeng yg kite msk jugak …terbukti la sedap w’pun xde org puji…ade kite kecah? bweeekkk =P

tp niari hengat nak wat pancake xpernah buat pon w’pun org kate mudah cam sebut 1..2..3..a..b..c cekodok basi bgun pg xgosok gigi…hohoho…

sumber: pokcik google

~*~

2 cawan tepung gandum
2 cawan susu segar

2 biji telur

1 sudu besar gula
2 sudu teh serbuk penaik
1/2 sudu teh garam
sedikit mentega
~*~
Cara-caranya ialah

1. Pukul telur dan mentega kemudian campurkan tepung gandum, gula, serbuk penaik, garam dan susu. Pukul sehingga tiada ketulan-ketulan.

2. Gunakan non sticky pan dan sapukan sedikit minyak dan panaskan.

3. masukkan adunan tepung td… balikkan pancake tersebut setelah timbul gelembung² udara. Masak sehingga kekuningan. guna api yg kecil je yer & besabou ler, xlama pon nak msknyer.

angkat & ltk la syrup maple ker, kaya ker, susu ker, coklat ker, aiskrim ker..suke hati kowang la..pastu kalo suke2 hati gedik2 bagai ltk setonggok buah2an hahaha dgn lafaz Bismillah serta doa mkn ..sila la santap dgn penuh perasaan yer😀

^

^

^

org yg ngidam nak mkn

333

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s