Weekend @ Parit Tengah, Rengit, Johor

Tarikh: 16-17/06/2012

Lokasi: Kg Parit Tengah, Rengit, Johor

Pendokong Watak: QQ, Nur Cahaya (ayu) & kaum kerabatnyer

As salam. weekend yg lps kite ‘ngekor’ Ayu balik ke kg sblh bapanyer di Johor utk sesi memperabihkan buah2an yg ade =P , sesi jln@ *tp kite baik, dok umah ajer =P, Sesi rombongan meminang utk adek Ayu yg tecik molek je saiznyer he3🙂 sesi kenuri doa selamat akhir sekali sesi bertemu ‘pelanggan kraft at kerawitkraft’ di Air Itam & mendapatkan hadiah ha3 :))

Bertolak dr KL jam 9.30 pm…perghhh sendat seh, yg menumpang kete Ayu sumer gabak besou cam kite jugak, adoyaiii camner la kowang wat susun atur neh? xbleh berkepak kite lam tu leh berkepit ajer😦 berkepit dgn makcik 2 org yg peramah riang ria mmg nahas la bg kite, xpsl2 hal jodoh jadik topik hangat, kompom lagik sahih kite la yg kena, nak dipasangkan dgn kaum kerabat diorg yg pemalu ya amat…bape jam perjalanan mmg kite kena ja la..tadah telinga…senyum lam kegelapan ha3

lam perjalanan sggh di R & R Ayer Keroh, lapar la, kite mkn duluuu, time aku bayar harga minuman utk semua org, 2 org makcik tu ciap amin doakan jodoh aku dgn itu mamat, ckp terima kasih udah la makcik  :) neh ciap tadah tangan doa dpn udak cashier gerai tu lagik…haiyaaa….pas mkn2 m’nan yg xbope sodap tu, Alhamdulillah rezeki Allah bagi maka perjalanan diteruskan, akhirnya sampai la ke rumah kaum kerabat Ayu di kg Parit Tengah, owh…dah lain la, kite dah bbrp kali sampai ke kg Ayu ni…dan kali ni  agak lama la tidak sampai ke kg ini stlh Ayu berjaya menamatkan zaman solo molonyer 2 tahun sudah🙂 dah sampai tu de plak sesi minum kopi, makan2, gebang2 lagik…kite dah ngantok bangat neh tp xkan nak terus tido jer, sggh kureng sopan la kan, maka bersimpuh la kite menjoins kan diri lam sesi tersebut, w’pun kite blur2 gak nak paham pe diorg ckp bcoz bahasa jawa byk yg kluar dr bhs Melayu neh, tau2 diorg ketawa & kdg2 terpaksa la diorg translate utk kite yg agak blur. Time ni pon kite kn lagik sal jodoh tu😦

setelah agak 2 jam bergebang…jam pon dah koi 3.30 am, br la pat tido tu pon telinger agak terganggu ckit biler pakcik Ayu tgk bola..uwaaa…nak tido neh, akhirnya terlelap jugak, bdn letih ar. Jam 5.30 am, sampai lagik rombongan kaum kerabat, huhuhu xkcah la kite ngantok tahap tenuk neh…akhirnya 6.30am bangun solat subuh terus xtido, tulun2 pe yg patut bcoz koi 9 am – 5 pm xde bekalan elektrik dan bg notis awal2 jd sumer bhn utk kenuri mln ti kn ciap2kan dulu. Kn lagik sal jodoh…adoyaiii letih la..

Then…keje aku dah mula,  membuat gubahan hantaran…oren hitam mmg menyerlah sampai pinor mate, terang gitu🙂 huhhh kn lagik..asal ni xde topik lain ker? mesti babit kite gak, tggu la jodoh kite lmbt ckit la. Berkerja lam keadaan panas biler angin bertiup bahagia rasanya, membahang namun siap juga brg2 tu semua 7 dulang, tarik nafas kelegaan & seterusnya sesi mkn durian dan rambutan, sedapnyer….2 ulas durian dah ckp hokayyy ti panas selebihnyer kite balun rambutan, peberet🙂 pastu nolong di dapur plak utk kenuri doa selamat + arwah. Selesai semua…bdn pun dah letih pakat2 tido awal, alah awal sikit dr smlm je =P

awal pg (17/06/2012) semua dah bangun , kite tlh mula mengalami sakit kepala nmpknya akan berlarutan hingga kite tido mlm nnt la sakit kepala neh, emm…awal2 lg kite dah mandi akot berebut bilik air..de byk blik air pun msh xckp biler ramai gini. Kaum kerabat Ayu dah mula mkn durian, mak aiii awal bebenor dah mkn durian hik3 lantak la kowang, koi 10.30 am bertolak ke Kg Parit Kassim di Batu Pahat …jauh juga, rombongan meminang cam rombongan kenuri…10 biji kete, segala peringkat umur joins rombongan meminang ha3, zaman dolu2 anak2 dara mana hekut, ibu bapa yg tue2 aje yg g merisik meminang skrg dah lain😀 br kite tau sesi2 ckp ketika meminang tp kite rs 2 org wakil tu xde la ‘pandai’ sgt ckpnyer, de la penggunaan tatabahasa, susunan ayat yg salah, tersasul bagai ha2..xkecah la janji maksud kedatangan tu terang & jelas, xgitu? hu3

pastu sesi bergambar & sesi mkn2, wahhh…menu biasa2 je tp amat menyelerakan, simple & sodap & peberet kite pon ade, yeayyyy hepi sbb dpt mkn lgpon td pg kite xsarapan, kpl sakit. Lam kete otw td pon kite tido tp sblm tido tu kite kn dgr sesi jodoh tu gak emmm…. Selesai sdh, moh ler balik, kite nak tido jap neh, otw balik…makcik2 2 org tu nak beli durian la plak bw blik KL, makcik, kat KL pon de durian ar, dah sakit kepala kite bertambah2 biler durian di ltk lam bonet kete sob3😦 minyak angin cap kapak Ayu dah abis 1/2 botol aku kerjakan…xtahan kite uwaaaa😦 nape makcik wat cenggini? cian kite ar.

dah sampai umah kite tgk kaum Adam dah tergolek dok, tumbang sumer…ZZzZZzzZZZzzz yg kaum Hawa plak sebok merelaikan & membahagi2kan hasil peminangan td, perghhh cepat tu, jam dah koi 3.30pm. target gerak blik KL koi 5pm & sggh jmpa pelanggan kerawitkraft di Air Itam, pelanggan ni pon kawan kite jugak la tp akhirnya koi 6 pm br gerak hu3…lewat tu perkara biasa dah bg kite biler dgn famili Ayu neh ha3 sll sgt gitu =P jd xheran la kan. Sampai Air Itam, Ayu & en sominyer bw makcik 2 tu g jln2 & kite g cari En. Yus…jmpa jg akhirnya, rupanya2 En. Yus tggu kite dr jam 4 ptg..aiyarkkk sowey la tp kite dah gtau biler kite gerak kite dr rumah kite kasik tau, so xleh salahkan kite eh ha3, jln2 kite pat hadiah yg dijanjikan oleh En. Yus, 2 bijik bantal rama2 saiz medium *kite nak yg besar sekali tp dah abih, sumer kedai abis & En Yus janji belikan kemudian🙂 & 2 bijik bantal bentuk bunga kaler biru & pink..wahhhh..kalo kete Ayu muat mesti kite dpt byk lagik bantal2 comel tu ha3🙂 ohh yer, kite jugak dpt 2 bijik limau nipis dr En Yus sbb kite ngadu cakit kepala & xtahan bau durian lam bonet kete tu, so limau tu utk kite hidu baunyer, prihatinnyer dier  * thanks a lot, limau nipis itu amat membantu

setelah dpt hadiah & Ayu pon dah jmpa kerepek yg dier nak, maka kiteorg pon bertolak balik Kl jam dah koi 8 pm, dgn kepantasan maksima En somi Ayu memecut akhirnya tiba di KL jam 10.15 pm tu sampai umah kite la….hoyeyyy dah jumpa pinkiz, arghh rindu pinkiz…rindu2 bleh tido lena. Diorg sggh jap utk menggunakan tandas, borak2 kejap then diorg nak gerak balik ke Sungai Buloh, dr depan pintu umah hingga ke dpn pintu kete kite ken lagik…xpenat ke makcik ckp sal jodoh kite neh? kalo di kira dr mula kite bertolak ke Johor hingga sampai di rumah rsnye de 10 kali *termasuk la yg tiada lam cite neh, n3 ne panjang sgt…huhuhuhu sadis toi ar

***pica akan diupload kemudian kalo kite rajin la yer…

^

^

^

rindu

333

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s