LESUNG PIPIT itu satu KECACATAN yang MENARIK…..

ehem3…kite nak cite sal lesung pipit niari…sbb musabab kite  nak cite adalah kerna ketika kite membeli sayur di pasar mlm semalam, si penjual sayur menegur *sll pon dier tegur tp niari lain sikit tegurannyer itu

haa…cik kak yg ade lesung pipit nak beli sayur ape niari?

*dier tegur kite ker?…kite toleh kiri kanan, ade sowang minaci & ah soh jer…

errr…… *kite senyum jer

tgk2 dah kuar lesung pipit dier…comel

*hahhh????kite comel ker? kite senyum lagik, lebih baik senyum dr bermasam muka kan.

cik kak beli peria katak ni, wat ulam, bagus  ni utk awet muda, lesung pipit pon makin dalam nnti. betul kak, try la

xper la…nak mkn sayur lain plak la. Baby kailan ade tak?

baby kailan mahal la kak, mggu ni xamik

kalo camtu xper la…trm kasih….

ade kaitan ke peria katak dgn lesung pipit? hahahaha….suka hati ko je la. Mengikut carian yg kite jmpa di tenet

‘Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, factor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi’

– Sumber: Madsci network dan Wikipedia

lesung pipit akan kelihatan bila seseorg itu tersenyum, ketawa @sdg bercakap. Kite de lesung pipit di bhgn ujung mulut (bwh sedikit dr pipi)di kiri dan kanan. Kalo kowang tgk artis bollywood tu, pe namenyer eh…errr prenty zhinta ke haper ker *bkn peminat bollywood, comel kan dier?. De org kate sape de lesung pipit ni cacat, jd kite ni cacat ker? hahahha xkesah la yg penting kite hepi sokmo deh😀 ade org yg lesung pipitnyer ade 1 jer, ade yg dalam ade yg kureng dalam, ade yg besar ade yg kecil.

skrg ni sumer org nak ade lesung pipit sampai ade yg sggp wat pembedahan pelestikkkk… aaauuwwww sggp perabih duit utk CACAT eh…hahahahaha jgn marah eh..sesape yg ade lesung pipit sememangnyer cacat tp kecacatan itu sgt la UNIK, try kamu tgk org yg ade lesung pipit, sweet je kan? hahaha biler kamu xtau ttg kecacatan yg 1 neh kamu xsangka pon lesung pipit itu sbnry terjadi sbb cacat kan?

lekuk comel di pipi

pemberian dr Ilahi

jgn kamu terasa hati

kerna itu penyeri diri

*pica yg diedit oleh si burung bayan, xde keroje eh dier…hahaha

~pemilik lesung pipit

333

One thought on “LESUNG PIPIT itu satu KECACATAN yang MENARIK…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s