Pusat Pakar La Kunun….

DAMMMMM………MUTU PERKHIDMATAN YG SGTTTTTTTTTTTT TERUK😦

aku geram betoi la….sgt2 marah rsnyer… terus terang la mutu perkhidmatanspecialist centre di sebuah hospital terkenal di Cheras, KL sgt buruk…

Dalam Kad pesakit 8.30 am (28/07/2011) CT-SCAN…pesakit dah warded 27/07/2011…jd xde problem la yg leh kate pesakit lewatkan?…8.30 CT SCAN so?… koi 7 am ka 8 am ka…mai la tgk pesakit dah ready ka belom ka..Ni tak, koi 9am br nak mai tanya dah cucuk jarum nak msk ubat ke belom. KEPALAWOTAK KO la weiii…pastu terhegeh2 la plak nak cucuk. 3x cucuk xbleh jugak urat darah xjmpa..tepuk2 tangan kakak aku tu mcm ko tepok2 bantal kekabu sblm tido…gilos #%@%@#@%#@%^$#. ‘xleh masuk la puan, jap yer sayer pggl doc’… 1jam kemudian (10am+++), cik misi dtg, ‘puan minum air ubat ni dl, 1 cwn setiap 1/2 jam, minum 3 cawan ya, jgn buang air kecil, jd sblm minum puan buang air kecil dulu’… hurmmm…kalo ikut arahan cik misi tu bermakna 11.30 am (lebih kurang la) br abis minum..uwaaa..siot, kowang kira la dah bape jam dr 8.30am td…kira2. Abih ja minum aku ters bgtau cik misi diorg tolak la ke bilik CT SCAN..punyer la jauh huhuhu. Terkedek2 aku ngekor cik misi tu.

DAh sampai kat bhgn CT SCAN kena cucuk la plak lagik…bape kali cucuk sampai kakak aku menanges la…tepok2 tangan kakak aku tu punyer la kuat…sakit ar bongokkkk..siot jerk…dah 5xcucuk dgn ganasnyer baru ckp ‘xbleh la puan, saya pggl doktor cucuk ya’…siot ko tau ke tak neh?…mau ja aku bg penampor laju2 bior teleng. Dtg la doc dgn asistennyer (lelaki)..lemah lembut je ckp…buat pon tertib jer…sekali je dah bleh msuk jarum tu..haa…senang je, yg 2 org misi td tu tau ke tak wat keje neh?…mau ja aku belasah…arghhhhh geram aku tau tak………….jam dah koi 11.45 am, sesi menunggu lagi dpn bilik CT SCAN….adoyaiii, aku yg sehat pon busan apatah lagik yg sakit2 neh..cian2…dah la tu’makcik2’ yg jg kaunter ckp punyer la kuat, pe kowang hengat pasr borong ke haper neh?….bila pesakit xpaham pe diorg terangakan marah2 la plak..’g ko ckp kuat2 laju2 tu kenapa? ko hengat apek tu paham sgt ke bhs Melayu. AKu hengat la kan Najib kena srh setian kaunter perkhidmatan mesti ada pelbagai kaum yg jg, bior semak asal 1 MALAYSIA, biar sumua org bleh guna bahasa yg mudah dorg fahami.

Tunggu punyer tunggu punyer tunggu…sampai giliran kakak aku, jam dah hampai 2pm..mak aiii…kowang rs lama ke tak tu?…lama kan?…siot jerk……dah abih scan kn tggu lak misi dtg jemput htr ke wad, aku hengat nak tolak sendiri ja senang, cepat. Ini adalah disebabkan time aku turun ke bhgn CT SCAN tu td de 1 pesakit…hampir 1 jam dok menunggu  misi dtg amik..bape kali call wad pon misi xturun2 amik dier..cian dier jd ‘bahan tontonan umum’ , yer la dok tgh2 medan bhgn CT Scan tuh…siot je perkhidmatan diorg ni kan?… pembantu2 perubatan yg keje diorg menolak ‘wilcha’, katil plak bleh p bilibala bilibala gelak kuat2, bknnyer nak teman kan pesakit, sembang2 agar tenang sikit hati pesakit tu..ni cam tuttttt je …arghhhh ape punyer servis neh?….

Bila kakak aku dah blik bilik dah 2.30 pm..cian kakak aku kelaparan ..posa dr 12 tghmlm sampai jam 2+++pm br pat makan, terketar2 dah kakak aku menahan lapor menahan kencing…bl kakak aku dah mkn dah rehat, tggu doktor xdtg2 sampai ke malam…..haru toiii…@#%$@%$%$%$^&*&*(&*%#@%^*&(&#$

skrg kakak aku msh di dlm wad & msh menunggu doktor dtg  now jam dah koi 11.40 pg (29/07/2011)…hampehhhhh…

***bayor mahal pon xguna kalo servis cam tut..tutttt…tutttttttt……….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s