~Saya Sayang Ibu Saya…….

Izinkan saya memulakan tahun ini dengan melayangkan sebuah puisi. Kepada seseorang yang saya panggilnya dengan panggilan ibu, walaupun antara saya dengan dia, tiadalah ada apa-apa hubungan darah sebenarnya.

Hidup ini terlengkap dengan hadirmu

Terima kasih Allah yang mendatangkan Ibu…

Kufikir ia tanda kasih-Nya yang mendodoi kalbu

Sukar kutafsirkan tetapi itulah yang berlaku

Kulihat kau amat sederhana ibu

Nasihat-nasihatmu memanah jiwaku

Kadangkala berjejesan air mata membaca bicaramu

Terasa terjaga dari lena alpa dengan suaramu

Selamat hari ibu

Semoga Allah mencintaimu

Melebihi luas cintaku

Kepadamu wahai ibu

*Note: dier publish di FB saye…Thanks my dear…luv u. Slmt hari ibu kpd semua yg bergelar ibu, mak, mum, mummy, umi…termasuk la mak tiri…..SELAMAT HARI IBU…..

One thought on “~Saya Sayang Ibu Saya…….

  1. Pingback: Imbasan Kenangan « Littledaisypot's Blog

Leave a Reply

