~My Weekend @ Sg Congkak

salam…last Sunday (21/03/2010) aku n famili picnic sekali lagi di Sungai Congkak, Hulu Langat. Kali ni aku pergi bersama Kak Idah, Ijan + 2 org anaknyer, Abg Choy 1 famili (4org) & Along Faizal (anak sedara aku). Hari sabtu kita org dah bermalam di umah Ijan saje nak melepak2 dulu sambil memperabihkan boraih…hahaha..

Disebabkan mlm sabtu tu xleh lena sbb cuaca panas, kitaorg awal2 pagi dah bersiap nak picnic, kakak ipar aku dah bangun awal2 masak. Sumer gara2 xbleh tido. Jam lom lagik koi 8 pagi kitaorg dah ade di Sg Congkak, awal gilos sampaikan bekfes pun kat tepi sungai kwang3. Sampai je, Abg Choy dah idopkan unggun api spy leh membakor ayam, sosej n daging. Halau nyamuk juga tu…udak2 tecik xsabor2 nak terjun tiruk, so lom mkn dah terjun sungai..cejukkkkkkkkk..

lepas letak je makanan yg hendak dibakor, kitaorg terjun la joins dak2 kenet tu, bestnyer, pastu pakat lapor naik ja ke pondok, pulun makan…mcm2 ada sedapnyer. Aku mkn xhengat2, ptt kurangkan mkn oz de org samekan aku dgn ‘tong gas’. Arghhh…lantak ler, yg penting pewot aku minta diisi mkn patut la di isi…hik3

time mkn mcm2 gaya ade…tgk la tu..hahaha….sengettttt….hampir koi 1 ptg, Along Faizal baru muncul..adehhh, kitaorg dah ciap msk, dier dtg bw khemah, pinggan cawan & pemanggang ikan (spptnyer dier kn awal la tp dier ntah wat aper kat umah tu) haha…mujur kitaorg de wak peralatan spare, kalo tggu dier sure xdpt mkn lagik. Khemah pun didirikan jz utk tukor baju.

Hari tu xtau la bape kali kitaorg berendam, bape kali makan, ciap men ‘UFO’ hahaha…aku xtau menda alah tu pe name, cam piring leper men baling2 tu. Penat men, p mandi, sejuk bdn sampai kecut2 naik atas makan lagik…sampai ptg baru blik la..lama gilos

sesi berkemas…lom abih kemas dah ade org yg tggu nak lepak kat wakaf tu, xsabor2 diorg tu, seb bek la kitaorg prihatin so kitaorg cepat2 la ngemas, takot diorg lapor. Ye la..piok nasik pun diangkutnyer sekali, dah xsalin nasik lam bekas lain. sure lapor gilos ssgt ar tu hahaha….tp paling aku menyampahnyer kat group yg menunggu..de sowang minah tu, ciap cekak pinggang n menunjukkan mukernyer yg kureng senang itu sambil tgk kitaorg berkemas, pe? hengat wakaf tu bapak laki mak tiri ko yg punyer ker? (de la tercelit mukenyer lam pic tu..dekat sblh tikar yg kak ipar aku pegang ..baju kaler pink) sabor2 la…

kitaorg plan nak camping plak, maybe kat Sg Congkak la jugak dlm bulan June tahun ni…famili aku kalo bab xtvt outdoor ni mmg pantas, sumer teruja abih…huhuhu….byk pic yg kitaorg snap tp aku jz nak tunjuk ckit2 je…yg len tu update later la…

Leave a Reply

