~ Makan2 Di Umah Puan Eiyza ^-^

Sabtu 07/11/2009…aku memenuhi jemputan Eza..bertempat di umahnyer di Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung. Disebabkan aku nih xde transport maka dengan muke malu2 tenuk [errr…aku pemalu ker?..statement xhingat2] menumpang kete Cik Baby yg tomei itu…dier pggl ciput [MyVi] jd aku dgn bangge giler pggl kete itu Kete Ciput Cedut [ B..cedap dak name kite bagi tu?๐Ÿ˜€ ]. Ptg sabtu abih je keje [koi 1.30 lebih kurang] aku terus mintak driver htr [driver?…pasan kayo] ke Daya Bumi, sbb kita org dah janji jumpa kat sana ~ me, Baby, Snow n Nick.

Sebab aku smapai awal cikit maka aku melepak la ngan Cik Baby…borak2 tong drum [bising ckit kan tong drum nih]..setelah berkumpul maka bertolak [bkn tolak kete tau] le ke umah Eza. Cik Baby nih bawa dengan penuh gaya anggun sowang wanita..slow n berhati2 n inilah pertama kalinyer aku nek kete org lain selain famili tanpa men2 2nd brek kaki [sllnyer kalo 1st time aku nek kete org, kn dok depan sure aku akan tulun tekan brek same …hahahaha] …cayalah Cik Baby. Kitaorg itut Hiway Utara Selatan sonang kuar tol Bukit Beruntung. Lam perjalanan byk yg kite stories mories glories…gelak2. Relaks menikmati kelajuan kete2 yg berdesup di sebelah Ciput Cedut Cik Baby.

Cuaca yg ketika itu panas n cerah sekelip mato bertukar mendung lalu menangeslah si awan kelabu…uwaaa….lalu menyebabkan si Ciput Cedut bertambah perlahan…berhati2 beb๐Ÿ˜€. Kuar ja tol Bukit Beruntung [gamaknyer bukit nih mmg beruntung kot?] kita org berjumpa dgn Kak ARaa …dier drive sowang2 ja..kalo aku sure cuak giler [huhuhu…penakot punyer olang] then teruskan perjalanan ke umah Eza.

sampai je di umah Eza…alamatnyer C-G-03…kitaorng ber 5 nih nek sampai tingkat 3…ahakz….woi2..sesat…check lik add..lor G tu ground la…turun la tingkat G, then cari umahnyer…suasana apartment tu ‘kureng’ sikit jd mencari dr ujung ke ujung la..dah tu stop kat dpn umah no. 02…aikk..xkan nih umah dier?…ciap de kasut baby lagik [B…kasut tertinggal ritu xmo amik ker? ahakz…๐Ÿ˜€ ] sunyi ja…lam dok berkira2 tu kitaorg pun tepon la Eza sekali dier bukak pintu lain da…alamat 03 tp dier msj aku 02..hahaha….seb bek tuan umah tu xbuka pintu [maybe xde kat umah kot] tidak sure heran dier…kitaorg nih dah la berbonjot2 barang bw utk Eza.๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

selepas sesi salam2 pelok ciyom sumer kitaorg pun melangkah masuk ke umah Eza yg sederhana je penataannyer…maklumlah dier baru tawen. Lam umah dah ade la Human, Crazy n adek Human [aku xtau nama da…ampunnn ]..kecoh le kitaorg nih cam xde org len kat umah tu ahakz…berlangsungnyer sesi mkn2 sembang2 tiup lilin bagai…aku pun sempat la mengasah bakat aku sebagai tukang cuci pinggan. Pastu tgk pic tawennyer…org lain tgk diam jerk aku plak yg kepoh lebih2 mcm2 soklan kuar, ye la dah tuan empunya pic dok depan mate aku..tanya la..tomei toi Eza tu…cantek orgnyer๐Ÿ˜€. Sambil borak gelak ketawa, ujan pun dah turun ape lagik lepak lagik la jwbnyer….

pastu sesi bergambor….terserlah la kemontelan aku nih..ahakz…hampir koi 7 gerak blik w’pun ujan, tp dah kurang la…sambung gelak ketawa di dalam kete Ciput Cedut hehehe….

DSC00502

*ni la cik kak2 sumer….tp Human, Crazy n adek Human xde lam pic…diorg blik awal๐Ÿ˜€

errr….lupa plak…tenkiu pada Snow atas gift yg tomei cam tuannyer…pd Eza atas menu laksa n gift tawennyer, pd Baby yg kasi kiter yg montel nih tumpang Ciput Cedut Gebu nyer n pada Nick n kwn2 yg lain sudi dgr celoteh radio buruk ini….luv u all 4-ever muahhhhssss…………eeeiiii….sumer2 bucuk…

9 thoughts on “~ Makan2 Di Umah Puan Eiyza ^-^

  1. hepp..de plak ciput cedut, ciput gebu r :))
    2nd brek?? cmne 2 cik qaseh???
    tkot lorh nk bwk lelaju, bior org potong ciput ku…ku rela :))
    kasut bb tuh xmuat, lau muat dh rembat lgpun de sblh jerk…

    ti dtg umah kte, cuci pggn mangkuk n lipat ken bj plak :))

    • ekekeke …..cioput cedut la best…slurrrppppp..syreeeettttttt
      sebelah je ek kasut?…sure cik ti wak larik…ahakz…

      aisehhh….ciap srh lipat ken bj g nih
      dpt upah tak? hehehe๐Ÿ˜€

      • ciput cedut tuh malu2 nk kuar…tp mang cedap lau wat msk lemak cl padi…ngidam plak rsnye..hahahaha…

        nk upah ke?? ley jerk, upah die makaroni goreng 1 kuali, ok x??? :))

  2. ekekeke….toi2…pandai pun
    dah lama xmakan nih….kecur ayaq liur dah nih hik3๐Ÿ˜€

    hah???….1 kuali?…makin montellah diriku ini ahakz….saje tau Baby nih, nak bg kite 1 kuali makaroni..huhuhuhu

  3. ahahahahah….
    ahd neh nk g pasar bl siput sedut, wat msk lemak cl padi…yummy..
    dh ngidam sgt2 rsnye neh๐Ÿ˜€

    qaseh ley biskn ker 1 kuali tuh???๐Ÿ˜›
    1 kuali tok kte bwk lau jd g bkelah lorh…
    kn qaseh pun janji mau msk kn…

  4. ahahahahha…akak mang lah rumah kiter sederhana sbb bau pindah umah bukan sbb bau kawen…. akak akak….lawak pulak rasa….. rumah kiter ngah renovate benornyer… eceh….
    pepun thanks coz sudi dtg memeriahkan suasana, tanpa akak maka sunyilah rumah ku itew

Leave a Reply

