~[M]ajlis Cukur Jambul

CUKUR JAMBUL 136 cian lembu nih…kembali mengadap Ilahi pada 07/11/2009…kenuri cukur jambul tumbang lembu sekoq, kalo kenuri tawen mau tumbang 4 5 ekoq lembu nih…meriah2😀

08112009(002) 08112009(006)

ni la antara kelengkapan utk cukur jambul ~ kelapa muda (utk letak rambut yg digunting), bunge rampai, beras kunyit n bedak cejuk…

buaian yg lom ciap (aku punya keje la tu)….

08112009(003)CUKUR JAMBUL 041

bunge rampai taruk lam net…hahahah…org dok kalut wat keje aku dan lagik wat mende len…itu bunge rampai mau taruk lam bilik aku…ahakz….asisten aku pun sama😀..tu munge telur yg aku wat…amik masa setahun baru ciap 50 batang [bkn sbb aku lembap wat keje tp…alah…kowang tanya la asisten aku yg dok lilit munge tu..pic bwh]

CUKUR JAMBUL 036CUKUR JAMBUL 182

nih asisten aku…ahakz….pic sblh tu datuk kepada 2 org si kenit yg dicukur jambulnyer [kalo xsilap aku la] mlm tu dah penat dr Bukit Beruntung – Sg Buloh – Sentul – Sg buloh balik…ujan lagik. dah koi 11 mlm dok tercongok nunggu pokcik nih g cr tali utk gantung buai. Yg bestnyer…aku tgk asisten aku nunggu pokcik sampai dier lilit munger atas kepala, dah cam pompuan org asli lak rupernyer [nak tgk ke pic tu?…hehehehe] aku tanya asisten aku, sumer brg dah sediakan ker? means kain buai, tali, bunga, jarum..sumer2 la yg aku nak gn hias buai mlm tu n dgn penuh kompiden tahap cipan nyer dier ckp ade2 sekali aku minta br la nak p cari..alahai asisten aku cam xpernah tgk aku wat keje camner, make sure sumer barang ade lor…kira mlm tu aku godek2 hiasan dgn apa yg ada ja, hurmmm….cantek jugak aku rasa [adeiii…statement xsodar dirik nih :D]

08112009(014)CUKUR JAMBUL 050CUKUR JAMBUL 066

ketika acara mencukur jambul..kumpulan marhaban melagukan lagu2 merdu….si kenit bertiga tu di dukung oleh si bapa n si ibu membawa dulang berisi kelapa muda, munge rampai, bedak cejuk n beras kunyit…kumpulan marhaban akan memotong sedikit rambut si kenit bertiga itu~ di sesetengah negeri/tempat, diorg pggl mak bidan cukur keseluruhannyer slps itu atau pun sblm majlis cukur jambul..setengah org pggl majlis berendoi..

CUKUR JAMBUL 047CUKUR JAMBUL 049CUKUR JAMBUL 055

ni la 3 org si kenit yg dicukur jambulnyer

CUKUR JAMBUL 090CUKUR JAMBUL 089CUKUR JAMBUL 078

antara menu pada kenuri tersebut…mcm2 ada…hehehe…

 

byk lagik pic…tp aku dah malas nak tempek…nnt bila aku rajin kit aku tempek lagik😀..jgn marah ar…

8 thoughts on “~[M]ajlis Cukur Jambul

  1. cedapnye menu siang tuh…..
    yg pasti hako malus tol mlm tuh…

    mang tomey baby tuh, snow…
    suke tgk baby no.2, sweet sgt2 muka die😀

    • hehehe…mmg Baby pemalu toi mlm tu tp ciap usha anak teruna org g kan?
      hahaha…..pat la tawen, nnt dpt baby sendirik sure tomei cam Baby gak

      • kte x smpt usha r…mkn pun tunduk jerk😀
        ank teruna yg usha kte…ehehheeeh..
        nk tawen ngan spe, xde org msok minang lg neh…
        pakwe pun tarak, ank sultan xnmpk byg lg…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s