Blackout lagik!!!!!!!

8.30 mlm, 14hb. Oktober, 2009

Buat sekian kalinyer umah aku mengalami gangguan bekalan letrik. Aku hingat sbb TNB repair meter umah aku last week nyer psl. Maybe de silap tang mn2. Tp bkn umah aku ja…de lagik 15 pintu yg xde letrik….umah deret tengah lak tu [umah teres 2 tingkat]…pandai toi pilih2….

Sbnry last week umah aku hampir berlaku litar pintas. Mujur la jiran aku prihatin [makaceh kak ani n abg fairus]. Mereka menyedari percikan bunge api…n di pagi yg hening itu [lebih kurang koi 6 pg] kedengaran ler panggilan kak Ani mengejutkan aku bangun dari tido. Cepat2 aku kejutkan Along n matikan suiz utama di dalam umah. Aku n Along kuar la tgk ape ke halnyer…then kak Ani n abg Fairus terangkan la. Pagi tu jugak pggl TNB dtg tp kami berdua g keje n sekali lagik kak Ani tulun bgtau kat pekerja TNB apa yg terjadi pagi tu. Kak Ani kate sampai 6 org pekerja TNB dtg umah aku [kali ke-2 wat hal]…hehehe ramai la plak. Tp aku rasa diorg tu sure junior yg wat praktikal sama.

Berbalik kpd cite awal, blackout kali ke-3 utk tahun ni. Along tepon TNB n diorg kate lam masa 1-2 jam diorg dtg. Kitaorg pun tggu la sambil men acara ‘tepok2 nyamok’ n ‘kipas2’…rimas2….hampir 10.30 mlm baru la muncul jip TNB. Benti ja kete diorg dtg umah aku dulu, yela kan ALong yg tepon so diorg de rekod la. Diorg ingat umah aku ja wat hal. Lepas di periksa, kerosakan yg ritu tu ok ja….diorg g cek tiang letrik, then g tgk ibu sawat bhagian plak…pastu diaorg ilang. Aikkk…..mn diorg nih? huhuuu….abih la pakaian keje lom iron, panas, nyamok…uwaaaaa………..

Nak tak nak, aku paksa diri tido jugak…nak tepon/sms anak, dier bizik wat buku log [udak praktikal la katakan]…terkelipop2 mato aku ni….lena, jaga…lena, jaga….akhirnya aku g isi baldi dengan air rendam tuala tecik wat basahkan kaki, tangan n muka. Panas ar…

Lam koi 3 pagi aku dgr bunyik lori benti kat simpang umah, lam hati dok kata TNB…hahaha…tepat sekali. Diorg dtg nak repair yg di tiang letrik…sblm tu diorg tutup suis utama, perghhhhh…..abih 1 taman gelap, haaa….ni baru adil n saksama, sama2 bergelap, sama2 panas…kwang3😀. Aku peratikan diorg wat keje dari balkoni bilik…lebih kurang 1/2 jam…ciap…Alhamdulillah, leh la aku lena dgn aman damai sentosanyer…xde panas, tiada nyamok lagik. Makaceh kpd pekerja2 TNB, cian diorg kena keje utk memastikan pengguna idup selesa…makaceh ya, camat hari raya🙂

2 thoughts on “Blackout lagik!!!!!!!

Leave a Reply

