~ Belajor Teknik Quilling

Dah 2 hari aku xtido pas sahur/subuh…semata2 nak belajar wat craft gn teknik quilling…aku bljr dgn cr aku sendiri spt sll dgn pemerhatian gambar n pemahaman otak aku berfikir n sedikit imaginasi aku. Pening juga, then benda tu tecik nak pegang ssh sikit tambah plak jari jemari aku nih gabak2 besou🙂

meh ler aku tunjuk sikit kat kowang, dah siap sepenuhnyer nnt aku wat tutorial, ilmu kn la kongsi2, xleh kedekut, nnt xberkat :)…ni la yg aku snap gn henpon ‘canggih’  kesayangan aku tu😉

Image008meja aku yang bersepah2 ngan jaluran kertas rona roni, pembaris, gunting, gam, kad dll…..psssttt…jaluran kertas tu lebarnyer hanya 3mm…gilos penat kalo potong sendirik, jd spt yg aku ckp td mengikut pemahaman n kreativiti aku…aku guna mesin potong kertas kat opis..hik3….

Image008(2)ngeh3..:) mesin ni la aku guna…memudahkan kerja aku..amacam?….ade yg terlintas dipikiran nak try idea aku ttg kegunaan mesin ajaib nih?

Image016sepah giler…tp xpe..aku wat sepah aku tau la nak kemas blik, dun wori ar…bilik aku..aku yang punya..muahkakaka…

Image005ni la hasilnya….sikit je yg ciap…buah cranberry, buah cerry, belon, rama2, ais krim kon, n corak cerca merba (aku xtau corak pe sbnrnya)

Image003snap dekat sikit…tp tau2 ja, henpon kesayangan aku tu terlalu la canggihnyer….aku malas nak amik kamera kwang3 …so kualiti pic pun xbopa menarik la

ini aku wat utk tempahan gift kakak aku di Sabah. Gift tag slps di tanggalkan dr gift dier secara automatiknyer menjadi bookmark…hehehe…xmembazir la kan…

Leave a Reply

