* Surat Chenta Dalam Kenangan

hahahha :)) surat chenta dalam kenangan…siot jerk…dolu2 glamer la surat2 nih skrg zaman IT, men email, sms, ym..bla2…bla2…bla2….setahun nak dpt sepucuk surat pun ssh ar aku nih..kwang3..

Image003(3)

Td aku kemas2 rak tepi katil, hati aku tertarik2 nak kuarkan isi kandungan ‘kotak hitam’ yg dah berhabuk. Ni la surat chenta aku..ahakz…sbnrnya bukan srt chenta pun sbb ni srt dr kwn baik aku tp sbb aku admire kat dier aku gn istilah ‘surat chenta dalam kenangan’. Hanya surat dia yg aku simpan yg lain dah buang..huhuhu…

Aku simpan sebagai ‘kenangan terindah’ di sebalik lipatan sejarah ‘memori bandana’. Ingin ku buang xsampai hati, itu je yg aku ada skrg disamping gambar2 n hadiah yg dia bg. ‘kenangan silam aku dan dirimu sesama bermadu. Saling berjanji sehidup semati, hakikat di dunia ini’ (Lela -bidadari)….kadang2 aku baca balik surat tu sumer, tercenyum sowang3 bl sampai surat2 yg kelakar, surat yg ditulis terbalik sampai aku pening nak bc, mula2 senyum, ketawa gembira pastu aku mula la nangis..sob3😦 sedih sgt..dia pggl aku adek n aku pggl dia abg…dulu ade je masalah, sedih ker aku tulis surat…sampai ja surat ke tangan dia, pasti dia akan tel aku, betapa prihatinnya dia. Bila dier reply surat aku, aku dpt je lom msk umah aku dah xsabar2 nak bc…ahh…‘rindu kamu, syg kamu…’

Hidup mesti diteruskan, maka dgn senang hatinyer aku menutup pintu hati…dummmm…slekkk…aku ciap kunci lagik pintu hatiku itu..boh solek besou lagik….muahakkaka :)) malas lagik aku nak pikir. Selagi famili aku xbising bab tawen kat aku, bior ler aku membujang sampai ke ‘hujung nyawa’. Yang penting aku rs bahagia n tidak menyusahkan sesiapa. Hahaha….nmpk cam mudah je nak lupa apa yg terjadi..hakikatnyer perit sampai aku sakit n kurus seketika…tp setiap apa yg Allah rencanakan ada hikmah yg tersembunyi. ‘Telah lama ku hidup melarat, setelah gagal dalam bercinta….’ (Alleycat-seribu bintang)

Tak guna aku paksa diri nak lupakan semua ‘kenagan terindah’ itu, lagi dipaksa lagi la ingatan tu datang menjenguk ke kotak pikiran aku nih, biorler…andai itu takdir Ilahi terima aja dong usah pikirin lagi. Hidup mesti diteruskan…..think positif…;)

Layu Di Hujung Mekar

Haruskah ku terus melayani perasaan
Meski pun ku tahu itu hanyalah khayalan

Cintaku padamu haruskah aku teruskan
Kerana ku tahu dirimu sudah berteman

Tiada ertinya
Apakah akhirnya percintaan

Pohon cinta yang dulu mekar berbunga
Kini tandus tiada bermaya
Bunga cinta yang dulu mekar mewangi
Kini layu di pusara bumi

Tidak mungkin kembang lagi dan berseri


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s