CiCak & BrEaK

biler aku tingat cite nih….sure aku cenyum2 sowang ;))….

waktu kejadian : malam hari

lokasi kejadian : atas meja makan umah aku

watak2 utama : sekoq cicak n meja makan

pengarah : -tiada-

penonton : dah tentu aku la…kwang3

malam td tgh cedap2 aku layan drama Korea, aku dgr munyik tik3…dr arah meja makan (ruang tamu n dining room sebelah2 ja, xde dinding) aku pun pusing la tgk, hingatkan de ‘cik ti’ kaco m’nan atas meja. Ternampak ler sekoq cicak, besar juga, lebih kurang besor jr telunjuk aku yg montok2 nih ;)).

Nak dijadikan cite, dgn perangai aku yg xbopa baguih nih, aku tepok la meja sblh krusi yg aku duduk tu (nak halau cicak nih) apa lagik…terkejut la cicak tu terus lari nak panjat dinding (meja makan rapat kat dinding) tp meja makan aku tu bucunya berbentuk bulat bukan terus patsegi, jd cicak meluru je lari bl sampai bucu meja terpaksa la ‘break’ emejensi. Kowang pernah tgk kete yg nak terjunam ke gaung tp tersangkut?…maknanya kete tu masih di tp tebing, kira kalo nasib xbek terus jatuh la, mcm la ngan si cicak nih…..hampir2 nak jatuh ke lantai, tp sbb ‘break’ dier ok lagik, so selamat ler. Aku gelak sowang2 sambil cakap lam hati…’tu la ngaco meja makan aku lagik, seb bek xjatuh…’ kwang3 :))

Aku sambung ler tgk tv, tak lama pastu munyik lagik tik3…cicak lagik la, aku pun pe lagik tepuk la meja dan sepantas kilatnyer cicak tu lari tp kali nih xdan nak ‘break’ ar…..eeeeeeerrrrrrrrrrrrrkkkk………..pekkk……jatuh atas lantai, terus xgerak2, aku hingat dah mampuih ar cicak tu. Aku p la dapur amik penyapu n penyodok sampah nak buang cicak tu, sekali dier bangun n lari selamatkan diri….terkejut aku.

Cicak tu pening2 langau rupanya sbb tu dok keras ja, hingat kan dah mampuih, bl aku sapu dier lari ciap langgar kaki krusi , pening kot, ekekekekke……cicak oh cicak, kali pertama selamat, kali ke-2…???? hahahahah…..dpt cedera dalaman pa… kwang3….:))

7 thoughts on “CiCak & BrEaK

  1. Pingback: ~[C]icak balas dendam ko? « Littledaisypot's Blog

Leave a Reply

